Verhoog je lokale zichtbaarheid

Voor veel bedrijven die wat kleiner zijn en het vooral moeten hebben van de lokale markt, is het zeer belangrijk dat zij dus lokaal goed vindbaar zijn. Hun marketingactiviteiten moeten niet gericht zijn op landelijke bekendheid, maar puur op lokale bekendheid. Een bakker in Rotterdam bijvoorbeeld; die heeft er niets aan om goed bekend te zijn/staan in Amsterdam. Die moet juist bekend zijn in de stand waar die gevestigd is: Rotterdam. Ik geef je een aantal tips die je online vindbaarheid aanzienlijk kunnen verbeteren, waardoor jij meer klanten naar je winkel toe kunt halen.

Google mijn Bedrijf aanmaken

Allereerst is het zeer belangrijk dat je een Google mijn Bedrijf vermelding aan maakt. Deze helpt jou namelijk om vertoond te worden in het maps gedeelte van Google. Hier kun je tegenwoordig heel makkelijk op zoek naar restaurants of activiteiten zoals je waarschijnlijk wel weet. Dus is het belangrijk dat jij hier goed op vertoond wordt, zodat mensen jouw vermelding zien als ze op zoek zijn naar iets in de buurt, bijvoorbeeld een bakker in dit geval. Zeer belangrijk dus om een Google mijn Bedrijf account aan te maken.

Schakel een specialist in

Alleen het hebben van een vermelding in Google Maps met een Mijn Bedrijf vermelding gaat niet genoeg zijn. Je zult ook actief aan de slag moeten met het zo optimaliseren van je website dat je lokaal gevonden gaat worden. Schakel hiervoor dan ook een specialist in. Een goede specialist in Rotterdam is bijvoorbeeld Axel de Boer. Axel heeft als specialisatie vooral de lokale vindbaarheid van websites en dus is hij de ideale persoon om jouw te helpen om meer naamsbekendheid in de regio op te doen. Aarzel dan ook niet en neem snel contact op!