Informeer je medewerkers en klanten met interne en externe narrowcasting

Hoe fijn is het om te zorgen dat je medewerkers altijd up-to-date zijn met de status van het bedrijf. Dit kan je doen door schermen op te hangen bij plaatsen waar de medewerkers even niks doen en waar je de aandacht kan krijgen doormiddel van een scherm met verschillende informatie erop. Je kunt zelfs je klanten informeren met handige informatie zoals de openingstijden van het bedrijf of een aanbieding laten zien op het scherm in de wachtruimte. Hoe handig is het om de tijd even te doden door leuke informatie te laten zien wanneer een klant even moet wachten. Dit zorgt ervoor dat de klant niet denkt dat hij heel lang moest staan wachten. Wanneer de consument vijf minuten of langer moet wachten is het handig om zo’n afleiding te gebruiken.

Informeer medewerkers intern

Door de narrowcasting software kan je elk beeld of dia op het geplaatste beeldscherm publiceren, zodat je medewerkers zich kunnen amuseren met informatieve beelden die de status van het bedrijf weergeven zoals sales targets en KPI’s. Ze worden herinnerd aan de targets die ze willen behalen en worden hierdoor weer gemotiveerd als het bedrijf ook daadwerkelijk zijn best doet om deze te behalen. Het tonen van dit soort beelden is een goed middel om de medewerker gemotiveerd te houden en gefocust op het einddoel van de periode. Natuurlijk kan er ook als een personeelslid jarig is bijvoorbeeld zijn foto en leeftijd met een vrolijke en feestelijke uitstraling worden weergeven op de schermen.

Externe informatie voor klanten

De consument kan je ook amuseren door feitjes en andere nieuwtjes op de schermen laten projecteren. Een klant moet zich niet in een saaie omgeving begeven dit kan namelijk zorgen voor het verminderen van zijn interesses in jouw bedrijf, product of dienst. De volgende onderstaande punten zijn een aantal dingen die je op de beeldschermen kan laten zien om de klant informatief te amuseren. 

  • Wachttijden
  • Goede doelen
  • Weerberichten
  • Regionaal nieuws
  • Sociale media van je bedrijf
  • Beelden die sfeer geven, zoals natuur of sportbeelden
  • Breinkrakers

Deze bovenstaande punten worden veel gebruikt om de klant te amuseren tijdens het wachten, zodat hij of zij zich niet gaat vervelen.

Hardware narrowcasting

De goede hardware kiezen is erg belangrijk voor de kwaliteit en gemakkelijkheid waarmee de content kan laten zien worden op bepaalde schermen van het bedrijf. Natuurlijk kan je een televisie gebruiken voor de beelden, maar een speciaal gemaakt scherm is veel beter. De speciale schermen zijn energiebesparend en geproduceerd om 24 uur en 7 dagen per week aan te staan. De beelden kunnen laten zien worden met een grote helderheid en kunnen in veel formaten geleverd worden, ook kunnen ze gemakkelijk op een afstand bediend worden. Een televisie is niet gemaakt om hele dagen aan te staan en dus zal deze veel meer energie nodig hebben dan de speciaal gemaakte beeldschermen. Met de speciale schermen kan het filmpje of dia met een hoge resolutie worden weergegeven wat zorgt voor een professionele uitstraling.