Een steeds betere klantenservice

Bij grote bedrijven is een klantenservice van vitaal belang om klanten tevreden te houden. Een klantenservice beslaat vaak zelfs een hele afdeling met echt getrainde medewerkers om iedere klant weer tevreden te laten ophangen na het telefoontje. Om de medewerkers alvast te helpen met informatievoorziening zijn er verschillende technieken ontworpen die echte informatie geven. Dit is niet alleen behouden voor grote bedrijven, maar ook zeker voor mkb en zzp’ers die hun eigen klantenservice spelen.

Artificial intelligence in klantenservice

Kunstmatige intelligentie klinkt scary maar het is alles behalve dat. Het is juist ontworpen om de mens te helpen en dit kan bijvoorbeeld ingezet worden bij de klantenservice. Zo helpt een AI robot de klantenservice medewerkers van Zilverenkruis om alvast relevante informatie van een klant te verzamelen als een klant belt. Deze geeft ook een suggestie voor een antwoord en de medewerker kan zo de klant veel sneller helpen. Echt een hele gave innovatie!

Een Facebook messenger bot

Ook zie je steeds vaker een bot op een website. Dit verschijnt als een tekst berichtje op de pagina en vraagt vaak of je alvast hulp kan gebruiken. Zo bestaat dit ook bij Facebook waar klanten mogelijk op jouw pagina zijn. De bot kan de mensen met standaard vragen helpen of alvast richting een bepaalde website sturen. Daarnaast kan de bot ook informatie verzamelen zodat jij dat niet meer hoeft te doen als je de klant persoonlijk te woord staat. Dit scheelt ongelofelijk veel tijd, moeite en geld. Een slimme investering dus om een Facebook messenger bot te laten installeren door een online marketing bureau.

Goed op weg

Met behulp van deze technieken is jouw klantenservice ook een stuk vooruit geholpen en heb jij meer tijd voor de dingen waar je goed in bent: verkopen van jouw product en meer geld verdienen.