Gaat jouw SEO-strategie al internationaal?
Als je de eigenaar bent van een kleine onderneming of het hoofd van een marketingafdeling van een groter bedrijf, dan houd je je vast regelmatig bezig met SEO. Een goede SEO-strategie zorgt er kortweg voor dat je website gemakkelijk wordt gevonden door de consument. Een hoge positie in de Google-zoekresultaten is daarvan een van de meest tastbare aspecten. Waar veel ondernemers echter geen rekening mee houden, is dat online marketing niet stopt bij de landgrenzen. Het is dan ook heel rendabel om een strategie te hebben die is gebaseerd op international SEO.
Het belang van international SEO
Voor elk bedrijf kunnen de beweegredenen anders zijn, maar in veel gevallen kan gesteld worden dat het zonde zou zijn om je alléén op de Nederlandstalige markt te richten. Wat te denken van alleen al alle niet-Nederlandstalige mensen die in Nederland wonen. Zij internetten doorgaans in hun eigen taal. Als Nederlands bedrijf wil je ook door hen gevonden kunnen worden. Daarnaast ligt Nederland natuurlijk naast de grootste afzetmarkt van Europa: Duitsland. Zeker voor ondernemers die ook fysieke producten verkopen is dat een interessant feit. Zaak voor hen is dus een goede SEO-strategie voor de Duitse markt te hebben. Heel gemakkelijk is dit natuurlijk niet. Hier komt kennis op gebied van taal, techniek en online marketing bij kijken. Gelukkig kun je dit soort vraagstukken uitstekend neerleggen bij specialisten op dit gebied. Treed bijvoorbeeld eens in contact met een linkbuildingdeskundige. Grote kans dat deze je al snel meer kan vertellen over de strategie die je kunt volgen.