Succes in je bedrijf met een loyaliteitsprogramma
Een loyaliteitsprogramma kan een zinvolle stap zijn voor jouw bedrijf. Met een loyaliteitsprogramma zorg je namelijk voor klantenbinding. Dit houdt in dat je niet alleen klanten binnenhaalt maar deze ook loyaal houdt aan je bedrijf. Als klanten loyaal zijn, kan dit veel voordelen opleveren. Loyale klanten keren vaker terug naar jouw bedrijf, site of winkel en besteden vaak ook meer. Ook hebben zij een hogere conversiegraad. Een loyaliteitsprogramma starten kan dus een goede boost zijn voor jouw bedrijf. Door een loyaliteitsprogramma te combineren met marketing automation haal je nog meer succes binnen.
Zakelijke of consumentenmarkt
Op deze website vind je hulp met je loyaliteitsprogramma, of dat nu voor de consumentenmarkt of zakelijke markt is. Er is een business-to-business loyaliteitsprogramma en een customer loyaliteitsprogramma. Het programma omvat online en offline activiteiten die bedoeld zijn om mensen te binden, boeien en belonen. De programma’s werken met een digitaal platform en nemen de klantdata als startpunt. Tijdens het loyaliteitsprogramma verzamel je meet data van de klanten, zodat je acties kunt optimaliseren. Hierbij wordt het aanbod gepersonaliseerd, de doelgroepen gesegmenteerd en ondertussen blijft gemeten en bijgestuurd worden. Zo leer je je klanten kennen.
Snelle starters
Dit bedrijf biedt een programma waarmee je gemakkelijk een start maakt in je loyaliteitsprogramma: EasyConnect. Dit zijn modules waarmee je loyaliteit kunt bevorderen, zoals spaarkaarten en cadeaukaarten. Je kunt EasyConnect uitbreiden met andere modules. Voor moeilijkere loyaliteitsvraagstukken kan het zinvol zijn om een klantreis of customer journey in kaart te brengen. Daar kan dit bedrijf ook bij helpen. Als het klantprofiel helder is, kun je aan de slag met het loyaliteitsprogramma via welk kanaal jij het wil. Omdat alle afdelingen onder één dak zitten heb je gemakkelijk alle expertises bij elkaar.