De toekomst creëren met mastering digital signage

Met digital signage verandert statische klant communicatie naar informatie die altijd up to date is, de klant verleidt en inspeelt op de actuele situatie. Precies dat is mastering digital signage, altijd precies laten zien waar de klant behoefte aan heeft. Ook intern kan digital signage gebruikt worden om medewerkers van informatie te voorzien of te motiveren, de mogelijkheden zijn eindeloos. 

Wat is digital signage? 

Steeds vaker wordt informatie voor de klant getoond op beeldschermen in plaats van statische borden. Precies dat is digital signage. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de digitale schermen die op het treinstation aangeven welke treinen er vertrekken, in plaats van de statische borden met vertrektijden. Het digitaliseren van deze informatie geeft vele mogelijkheden, zoals het altijd tonen van up-to-date informatie. Is er een trein vertraagd? Dan kan dit direct aan de reiziger getoond worden.

Voorbeelden van commerciële toepassingen van digital signage 

Maar ook in commerciële organisaties kan digital signage een bijdrage leveren aan de klant. Zo kunnen relevante aanbiedingen, voorraden of productinformatie getoond worden op schermen, die gemakkelijk geüpdatet kunnen worden op elk moment van de dag. Zo kan de klant altijd voorzien worden van relevante informatie of aantrekkelijke beelden, die afstemt kunnen worden op het gedrag van de klant. Pakt de klant een telefoon uit het schap? Dan kan er een filmpje worden getoond over dat specifieke toestel. 

Mastering digital signage

Digital signage kan toegepast worden in de simpelste zin van het woord, door statische informatie te vervangen eenzelfde informatie op digitale schermen. Maar mastering digital signage gaat een stap verder, en benut alle kansen om relevante, up-to-date en aantrekkelijke informatie of beelden te tonen. Zo kun je meer halen uit de communicatie met je klant of medewerker, en het optimale halen uit je communicatie.